무료인 공원은 없고, 왜 길거리엔 카페밖에 없을까?
공공재의 자본화에 대해 이야기해봅시다.
공공재의 자본화 문제
공공재는 정부가 국민의 이익을 위해 제공하는 필수 서비스입니다. 이러한 재화는 배제 불가능하므로 일단 제공되면 누구나 추가 비용 없이 접근할 수 있습니다. 공공재의 예로는 공원, 깨끗한 공기, 국방 등이 있습니다.
공공재의 자본화는 공공재의 가치가 인접한 사유재산의 가격에 반영되는 과정을 말한다. 이 과정은 공공재가 특정 지역에서의 생활의 바람직함을 증가시키고, 이는 다시 해당 지역의 사유 재산에 대한 수요를 증가시키기 때문에 발생합니다. 수요 증가는 자산 가치의 증가로 이어지며, 이를 자본화라고 합니다.
공공재의 자본화는 경제에 긍정적인 영향을 미칠 수 있지만 해결해야 할 몇 가지 부정적인 영향도 있습니다. 이 블로그 게시물에서는 공공재의 자본화 문제를 살펴보고 이 문제를 해결하기 위해 구현할 수 있는 몇 가지 솔루션에 대해 논의할 것입니다.
공공재의 불평등한 분배 문제
공공재의 자본화와 관련된 주요 문제 중 하나는 이러한 재화의 불평등한 분배로 이어질 수 있다는 것입니다. 공공재는 소득이나 사회적 지위에 관계없이 모든 사람이 접근할 수 있어야 하는 필수 서비스입니다. 그러나 공공재가 자본화되면 재산 가치가 더 높은 지역에 사는 사람들에게는 더 비싸집니다. 이것은 이미 불우한 사람들이 필수 공공재에 접근할 수 없는 상황으로 이어질 수 있습니다.
예를 들어, 한 도시가 특정 지역의 대중교통에 투자하기로 결정했다고 가정해 보겠습니다. 이 투자는 해당 지역의 부동산 가치 상승으로 이어져 사람들이 그곳에 살기에 더 비쌉니다. 그 결과, 이미 생계를 유지하기 위해 고군분투하는 사람들은 이웃을 떠나야 할 수도 있으며, 이는 대중 교통 투자의 혜택에 대한 접근성을 상실한다는 것을 의미합니다.
이 문제는 이미 높은 수준의 소득 불평등이 있는 지역에서 특히 심각합니다. 이러한 영역에서 공공재의 자본화는 기존의 불평등을 악화시키고 이미 불이익을 받은 사람들이 필수 서비스에 접근하는 것을 더욱 어렵게 만들 수 있습니다.
지대 추구의 문제
공공재의 자본화와 관련된 또 다른 문제는 지대 추구 행위로 이어질 수 있다는 점입니다. 지대 추구란 새로운 부를 창출하지 않고 자신의 부를 늘리려는 관행을 말합니다. 공공재의 자본화 맥락에서 공공재가 있는 지역에 부동산을 소유한 사람들이 투자가 필요하지 않더라도 해당 지역에 더 많이 투자하도록 정부에 로비할 때 지대 추구가 발생할 수 있습니다.
예를 들어, 도시가 특정 동네의 공원에 투자한다고 가정해 봅시다. 이 투자는 해당 지역의 부동산 가치 상승으로 이어지며, 이는 해당 지역의 부동산 소유자가 더 부유해진다는 것을 의미합니다. 이러한 부동산 소유자는 추가 투자가 필요하지 않더라도 이웃에 더 많은 투자를 하도록 정부에 로비할 수 있습니다. 이러한 행태는 자원이 비효율적으로 배분되어 실제로 투자가 필요하지 않은 분야에 정부가 투자하는 상황으로 이어질 수 있습니다.
공공재의 자본화 문제에 대한 해결책
공공재의 자본화 문제를 해결하기 위해 실행할 수 있는 몇 가지 솔루션이 있습니다. 이러한 솔루션에는 다음이 포함됩니다.
부동산 가치가 낮은 지역에 대한 투자 대상
공공재의 자본화 문제에 대한 한 가지 해결책은 자산 가치가 낮은 지역에 대한 투자를 목표로 하는 것입니다. 이렇게 함으로써 정책 입안자들은 공공재를 가장 필요로 하는 사람들에게 제공하고 기존의 불평등을 악화시키는 것을 방지할 수 있습니다.
예를 들어, 도시는 저소득 지역의 대중교통에 투자할 수 있습니다. 이 투자는 해당 지역의 부동산 가치 증가로 이어질 뿐만 아니라 주민들에게 일자리와 서비스에 대한 더 나은 접근성을 제공할 것입니다.
공공재의 자본화 문제에 대한 또 다른 해결책은 가치 포착 메커니즘을 사용하는 것입니다. 가치 포착은 공공 투자로 인해 증가한 자산 가치 중 일부를 포착하는 관행을 말합니다. 이는 증분 금융, 특별 평가 지구 또는 토지 가치세와 같은 다양한 메커니즘을 통해 수행될 수 있습니다.
예를 들어, 도시는 세금 증분 금융을 사용하여 특정 지역에 대한 공공 투자로 인해 증가된 부동산 가치 중 일부를 포착할 수 있습니다. 그런 다음 이 수익은 해당 지역에 대한 추가 공공 투자 자금으로 사용하거나 주민들에게 저렴한 주택 또는 기타 서비스를 제공하는 데 사용할 수 있습니다.
공평한 개발 전략 실행
공평한 개발 전략은 공공재의 자본화 문제에 대한 또 다른 해결책입니다. 이러한 전략은 공공 투자가 부동산 소유주뿐만 아니라 지역사회의 모든 거주자에게 혜택을 주도록 노력합니다. 공평한 개발 전략에는 지역사회 혜택 계약, 포괄 구역, 지역사회 토지 신탁 등이 포함될 수 있습니다.
예를 들어, 도시는 새로운 개발 프로젝트가 저렴한 주택이나 직업 훈련 프로그램과 같은 주변 지역 사회에 혜택을 제공하도록 개발자에게 지역 사회 혜택 계약에 서명하도록 요구할 수 있습니다. 또는 도시에서 일정 비율의 신규 개발 프로젝트를 저소득 주민들이 감당할 수 있도록 요구하는 포괄 구역 설정 정책을 시행할 수 있습니다.
소득 불평등 해결
마지막으로 소득 불평등을 해결하는 것은 공공재의 자본화 문제를 해결하는 데 필수적입니다. 소득 불평등은 이미 불이익을 받은 사람들이 필수 서비스에 접근하는 것을 더 어렵게 만들고 공공재의 자본화의 부정적인 영향을 악화시킵니다.
소득 불평등을 해결하려면 최저 임금 인상, 보편적 기본 소득 제공 또는 누진세 정책 구현과 같은 다양한 정책 솔루션이 포함될 수 있습니다.
결론
결론적으로 공공재의 자본화는 필수 서비스의 분배에 부정적인 영향을 미칠 수 있으며 비효율적인 자원 배분으로 이어질 수 있습니다. 그러나 부동산 가치가 낮은 지역에 대한 투자, 가치 포착 메커니즘 사용, 공평한 개발 전략 구현, 소득 불평등 해결 등 이 문제를 해결하기 위해 구현할 수 있는 몇 가지 솔루션이 있습니다. 이러한 솔루션을 구현함으로써 정책 입안자는 공공재가 필요한 모든 사람에게 제공되도록 하고 보다 공평하고 지속 가능한 커뮤니티를 만들 수 있습니다.
The Problem of Capitalization of Public Goods
Public goods are essential services that are provided by the government for the benefit of its citizens. These goods are non-excludable, meaning that once they are provided, everyone can access them without any additional costs. Examples of public goods include parks, clean air, and national defense.
Capitalization of public goods refers to the process by which the value of public goods is reflected in the prices of adjacent private properties. This process occurs because public goods increase the desirability of living in a particular area, which in turn increases the demand for private properties in that area. The increased demand then leads to an increase in property values, which is known as capitalization.
While capitalization of public goods can have positive effects on the economy, it also has several negative implications that need to be addressed. In this blog post, we will explore the problem of capitalization of public goods and discuss some of the solutions that can be implemented to address this issue.
The Problem of Unequal Distribution of Public Goods
One of the main problems with the capitalization of public goods is that it can lead to an unequal distribution of these goods. Public goods are essential services that should be accessible to everyone, regardless of their income or social status. However, when public goods are capitalized, they become more expensive for people who live in areas with higher property values. This can lead to a situation where people who are already disadvantaged are unable to access essential public goods.
For example, let's say that a city decides to invest in public transportation in a particular neighborhood. This investment leads to an increase in property values in that neighborhood, which makes it more expensive for people to live there. As a result, people who are already struggling to make ends meet may be forced to move out of the neighborhood, which means that they lose access to the benefits of the public transportation investment.
This problem is particularly acute in areas where there is already a high level of income inequality. In these areas, the capitalization of public goods can exacerbate existing inequalities and make it even more difficult for people who are already disadvantaged to access essential services.
The Problem of Rent-Seeking
Another problem with the capitalization of public goods is that it can lead to rent-seeking behavior. Rent-seeking refers to the practice of seeking to increase one's wealth without creating any new wealth. In the context of the capitalization of public goods, rent-seeking can occur when people who own property in areas with public goods lobby the government to invest more in those areas, even if the investment is not needed.
For example, let's say that a city invests in a park in a particular neighborhood. This investment leads to an increase in property values in that neighborhood, which means that the owners of the properties in that neighborhood become wealthier. These property owners may then lobby the government to invest even more in the neighborhood, even if there is no need for additional investment. This behavior can lead to a situation where resources are allocated inefficiently, and the government invests in areas that do not actually need investment.
Solutions to the Problem of Capitalization of Public Goods
There are several solutions that can be implemented to address the problem of capitalization of public goods. These solutions include:
Targeting Investment to Areas with Low Property Values
One solution to the problem of capitalization of public goods is to target investment to areas with low property values. By doing this, policymakers can ensure that public goods are provided to people who need them the most, and they can avoid exacerbating existing inequalities.
For example, a city could invest in public transportation in low-income neighborhoods. This investment would lead to an increase in property values in those neighborhoods, but it would also provide residents with better access to jobs and services.
Using Value Capture Mechanisms
Another solution to the problem of capitalization of public goods is to use value capture mechanisms. Value capture refers to the practice of capturing some of the increased property values that result from public investments. This can be done through a variety of mechanisms, such as tax increment financing, special assessment districts, or land value taxes.
For example, a city could use tax increment financing to capture some of the increased property values that result from a public investment in a particular neighborhood. This revenue could then be used to fund additional public investments in that neighborhood, or it could be used to provide affordable housing or other services to residents.
Implementing Equitable Development Strategies
Equitable development strategies are another solution to the problem of capitalization of public goods. These strategies seek to ensure that public investments benefit all residents of a community, not just property owners. Equitable development strategies can include things like community benefits agreements, inclusionary zoning, and community land trusts.
For example, a city could require developers to sign community benefits agreements that ensure that new development projects provide benefits to the surrounding community, such as affordable housing or job training programs. Alternatively, a city could implement inclusionary zoning policies that require a certain percentage of new development projects to be affordable to low-income residents.
Addressing Income Inequality
Finally, addressing income inequality is essential for addressing the problem of capitalization of public goods. Income inequality makes it more difficult for people who are already disadvantaged to access essential services, and it exacerbates the negative impacts of the capitalization of public goods.
Addressing income inequality can involve a variety of policy solutions, such as increasing the minimum wage, providing universal basic income, or implementing progressive tax policies.
Conclusion
In conclusion, the capitalization of public goods can have negative implications for the distribution of essential services and can lead to inefficient resource allocation. However, there are several solutions that can be implemented to address this problem, including targeting investment to areas with low property values, using value capture mechanisms, implementing equitable development strategies, and addressing income inequality. By implementing these solutions, policymakers can ensure that public goods are provided to everyone who needs them, and they can create more equitable and sustainable communities.
Copyright ⓒ by LLL: life's lessons learned All Rights Reserved.